tisdag 15 maj 2012

Surpuppan rapporterar

Har et djävulskt sug nu. Det bara kom så här på eftermiddagen. Suget från helvetet. Vill bara gå och köpa en påse godis, gå hem och dra täcket över huvudet. Så jag misstänker att det har att göra med prestationsångest. Att behöva fly från krav och press.

Möjligen har det med presentationen jag ska hålla imorgon, och som inte är klar än, att göra. Eller det faktum att alla mina kompisar numera är sambo och aldrig har tid att umgås vilket i söndags gjorde att jag fick nog av att vänta och istället drog iväg på en annan sak istället för att möta upp dem som planerat. Som ett surt barn, jag vet. Men det kunde inte hjälpas. Nu vill de åter igen boka in mig på ett hörn och jag borde kanske vara glad över det men känner mest sorg över den timme jag får nu som tidigare var spontana dagar och långa fikasnack.

Man kan tro att jag har PMS. Men så är inte fallet. Vad det är vet jag inte riktigt. Jag är bara lite avig. Slår bakut när det är för mycket krav på mig. Nya jobbet, det misslyckade dateförsöket, hårt tryck på jobbet, pressen att vara smal till sommaren (samma visa varje år!) och maten som ska skötas prickfritt. Med lite knäll, en dos träning och att kunna släppa kraven brukar lösa saken. Återkommer när jag är på lite bättre humör...

1 kommentar:

  1. Känner också igen det där med sockersug när det ska presteras. Det känns som om en påse lösgodis är lösningen på pressen, eller i alla fall att man (jag) är värd den efter allt jobb. Men så kommer ju ångesten och suget efter mer som ett brev på posten också... Hoppas att sockersuget ger med sig! Kram

    SvaraRadera