tisdag 8 maj 2012

Working 9-5?

Igår eftermiddag kallade min chef ner mig till hennes rum. Och erbjöd mig ett nytt jobb. Jag kommer att ha kvar det jag gör idag men dela det med en annan tjej för att ha tid att ta mig an det nya. Det är en utmaning som heter duga och jag kommer att få jobba mer och hårdare, speciellt i början. Är det vad jag vill? Är det vad kroppen och skrattet mår bra av? Kommer det göra mig mer tillfreds och föra mig närmare mina drömmars mål? Det är vad jag ska fundera ut.

Bad om att få veckan ut att tänka igenom saken. Det är bra att inte säga ja eller nej på en gång. Hade fått en liten heads up från en kollega så jag visste vad som väntade och kunde agera med lugn. Dessutom sitter jag i en position som gynnar löneförhandling, men pengar är inte allt.

Så jag ska prata med mina nära och kära, för att få tips och råd, men också för att vrida på mina argument. I slutändan är det ändå hjärtat som kommer att segra. Det som jag mår bra av kommer jag att välja. Jag har jobbat så hårt med mig själv under det senaste året att jag inte har råd att bara kasta bort det för ett jobb. Mer press, stress, längre dagar, alltid tillgänglig, mer att göra. Men också nya utmaningar, mer flexibilitet, högre lön, teamarbete, roliga uppgifter, mycket att lära, nya kollegor och en annan arbetsplats några dagar i veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar