torsdag 17 maj 2012

Ledig dag!

Ska åka lilla pärlan till en kompis i Sundbyberg eftersom tågen inte går. Äter lunch hemma först. Frågade henne när jag ringde nyss om jag skulle äta hemma eller om vi äter lunch när jag kommer fram. "Oj, jag planerar ju aldrig mat så...", sa hon. Vad skönt det vore att inte hela tiden planera måltider, tänka på mat, livsmedel, kalorier, antal måltider, tider osv! Visst kan mat vara en icke-fråga för mig men jag måste fortfarande tänka på att det inte blir för långt mellan måltiderna, vad jag ska äta och hur mycket.

Det blev i alla fall jättemycket mat över från gårdagens event på jobbet så jag bjuder oss båda på basilikakyckling ikväll. Check!

Visste inte om jag skulle skratta eller gråta när jag klädde mig nyss. Jeansen sprack!!! Helvete! Men det får gå idag ändå. Jag är ju ledig men kanske ska börja leta efter ett par nya ljusa jeans snart haha. Känner inte mig må vidare smärt nu kan jag säga ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar