måndag 7 maj 2012

Pepp pepp


Om trekvart är det dags för mig att ha ett mycket viktigt möte. Jag ska träffa den högst uppsatta personen på vårt företag och prata om mitt jobb samt genomföra en intervju med honom. När jag vaknade i morse kände jag mig inte på topp. Sov oroligt, var svettig, vaknade mycket och drömde en hel del. Nerverna spökade.

Så kom jag på att jag hade laddat ner en "pepp app" tidigare och plockade fram min telefon. Passande fanns det ett spår som hette "inför viktigt möte" så jag spelade upp den när jag stod och gjorde mig i ordning i badrummet. Först kändes det lite löjligt men jag spelade upp den igen. Och igen. Till slut kände jag mig riktigt peppad men framför allt, som det sas, lugn, säker och trygg. Det går inte att misslyckas. Du kan lära dig av dina misstag men misslyckas gör du bara om du inte genomför det som du lovat dig själv och andra, sa rösten. Sant.

Så nu sitter jag här. 31 minuter kvar. Tittar igenom frågorna och undrar i mitt stilla sinne och det är jag eller han som ska vara nervös. Det är ju trots allt han som ska svara på frågor. Som alla 10 000 medarbetare ska läsa svaret på. Men jag är också nervös eftersom att han bett om att få veta lite mer om mig och hur jag ser på mitt jobb. Så prestation även för mig. "Lugn, säker och trygg". "Och glöm inte bort att le", spelas upp i mitt huvud. Innan jag går ska jag lyssna på pepp-appen en gång till. Ladda ner den du med, finns massor med intressanta spår!


Finns att ladda ner i App Store.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar