tisdag 17 juli 2012

Att leva tillsammans

Jag lever ensam och det innebär att jag fattar alla beslut själv. Vad och när jag vill äta, när jag vill sova och med vilka jag vill umgås med och när. Här i stugan på landet är det inte så eftersom jag lever tillsammans med familjen. Det är deras mat- sov- och umgängesvanor som gäller och jag har ganska snabbt vant mig vid att ha sällskap 24/7.

Att komna hem till lägenheten imorgon ska bli skönt men också tomt. För jag vill ju dela mitt liv med någon. Inte möjligtvis min smaskade pappa eller stela styvmamma men en man som är min alldeles egna. Jag tittar på den öppna spisen hög bredvid soffan och drömmer om när vi ska åka hit tillsammans i höst och mysa framför brasan. Bara han och jag. Måste bara hitta honom först ;)

När jag kommer hem står tvätt överst på agendan. Sen kommer vänner och träning. Mat köper jag nog ute tror jag - allt för att förlänga semesterkänslan. Ett besök till mammas pool om solen skiner och kanske en festkväll. Allt innan jag och pärlan fyller tanken och åker nedåt i landet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar