måndag 2 juli 2012

Bara en sån dag

Idag är jag trött eftersom jag vände på dygnet under helgen och kom i säng kl.05.30 i lördags efter en hejdundrande fest hos mig och efterfest och grannen. Däremellan ett krogbesök som innefattade en mycket söt kille som jag troligen inte kommer att träffa igen men som jag gärna skulle vilja lära känna. Sådana kvällar är värda lite trötthet. Att 20 vänner kommer hem till mig för att fira min dag (lite i efterskott) betyder mycket. Jag fick dessutom så mycket vin/mousserande/champagne så att jag snart kan ha gratisfest igen ;)

Denna måndag försöker jag anpassa arbetet efter mitt humör och energi. Att ringa samtal under förmiddagen var uteslutet. Ville inte prata med någon alls så jag redigerade texter och svarade på mail. Lunchen tog jag med en nära vän på jobbet och pratade skit och kände mig ung. Nu är jag tillbaka vid mitt skrivbord och är fortfarande inte så förtjust i tanken på att ta upp mobilen och leka glad journalist. Hm, det kräver liksom ett skratt och massa rå humör för att övertyga/locka fram/fiska efter scoop. Något som jag för tillfället inte besitter. Resonerar som så att om man jobbar idag (alltså inte gått på semester än) kommer man att göra det imorgon och då kommer jag att vara piggare och gladare och kan ringa då.

Fortsätter dagen med att pyssla med småsaker som behöver göras. Sånt som jag hade tänkt göra i slutet av veckan men vänder på det. Dessutom är det semester nästa vecka så denna vecka ska vara nedtrappning. Snart fyra veckor ledigt. Underbart. Även om jag älskar mitt jobb just nu så ska det bli skönt att bara få vara Minna i en månad. Ingen annan att ta ansvar för, inget företag att tänka på inför mitt uppträdande, inga planer att styra upp, inga tider att passa, inga nya utmaningar som suger i magen, ingen press eller stress och ingen irritation på kollegor. Ingen som vet vem jag är och ingen som bryr sig. Skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar