onsdag 11 juli 2012

Träningsupplägg inför hösten

Det blev inget RPM ikväll för mig. Efter en tur till banken för att beställa nytt kontokort, en tripp till Polisen och göra nytt pass samt en tillsägelse att skaffa nytt körkort (mitt är trasigt) lommade jag hem. Provade nya Mcflurry Marängsviss på vägen hem och kollade på filmen This means war med min älskade Reese Witherspoon som sååå skulle få spela mig i filmen om mig (haha). En härlig eftermiddag/kväll där jag äntligen insåg att semester också kan innebära lathet, mys och att inte hela tiden göra saker. Eller rättare sagt, det är väl så det ska vara :)

Med fyllda depåer är jag laddad inför en morgonjogg och body pump imorgon kväll. Träningen känns riktigt bra just nu och jag har de senaste dagarna surfat runt på mina favvobloggar för att hämta inspiration till höstens träningsupplägg. Nu har jag satt ihop en två split (kroppen uppdelat i två delar; över- och underkropp) mestadels från denna underbara sida:

Överkropp
Bänkpress 3x5
Militärpress 3x5
Latsdrag 3x5
Skivstångsrodd 3x5
Triceps pushdown med rep, i kabelmaskin 3x10
Bicepscurl med skivstång 3x10
Plankan 3x1 min

Underkropp
Benböj 3x5
Marklyft 3x5
Benpress (liggande eller sittande) 3x10
Utfall 3x10
Lårcurl 3x10
Plankan 3x1 min

Planerar att besöka gymmet en tidig morgon på semestern för att vara själv och kunna utforska alla övningar och vikter. Trots att jag tidigare tränat på gym och numera går på klasser flera gånger i veckan är jag nybörjare på "fria" övningar som dessa. Riktiga styrkeövningar som tränar hela kroppen och som tar lite tid att lära sig att få till rätt. Som sagt jag är så peppad! Träningen slår ut matdemonerna och gör att jag kan leva ett mer balanserat liv - något som jag aldrig trodde skulle hända. OA känns långt borta men var en värdefull början på min resa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar