måndag 9 juli 2012

Protein, protein, protein!!

Har bestämt mig för att köpa mitt första proteinpulver. Nu när jag tränar mycket är det viktigt att få i sig tillräckligt protein så att musklerna kan återhämta sig ordentligt och jag har energi i livet. Att välja pulver är en jungel. Har läst lite på andra bloggar och fått tips. Ska ner på stan imorgon och leta efter vassleprotein eller Whey som det står på burken. Det är ett protein som tas upp snabbt av kroppen och det är precis vad mina trötta muskler behöver efter ett träningspass. Perfekt för återhämtning och ett bra sätt att få i sig extra protein.

Jag smakade min ex-pojkväns proteinpulver för fem år sedan och höll på att spy. Nu kanske det har hänt en del sedan dess men annars tänker jag att det finns alternativ till pulver+vatten. Alt.1: pulver+mjölk+frysta bär+jordnötssmör+acaciahonung. Alt.2: pulver+skvätt mjölk+vaniljsocker som körs i glassmaskinen till glass (!). Finns inte tid eller lust blir det vatten/mjölk och pulver. Det är ju för ett gott syfte ;)

Återkommer om smaken!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar