onsdag 4 juli 2012

Skinny jeans

Har ni ett par jeans liggandes i garderoben som ni hoppas komma i en dag? Nästan alla har det. De ligger där och nästan hånflinar åt mig varje gång jag i stället får ta på mig tjockis-jeansen. Kanske kommer jag aldrig att bli så smal som jag en gång var men på något sätt har jag svårt att ge upp hoppet om att vara en 36:a.

Jag ser mig själv som en liten nätt och gullig person och det stämmer inte in på en tjockis. Nu är jag inte överviktig på något sätt men jag trivs inte i min kropp som den ser ut nu. Känner inte igen mig själv. På något sätt kan jag ändå inte förmå mig till att späka mig, sluta äta och bli deppig. Livet är mer än så och jag har blivit äldre (=kvinnokropp och inte barnkropp). Kanske bara att acceptera att de där jeansen kommer att få ligga kvar i garderoben? Surt när det bara handlar om några kilo som ska bort för att jag ska kunna ha 2/3 av min garderob....

Just nu är det ett par snygg jeansshorts från förra sommaren som stirrar på mig. De är så snygga och jag vill ha dem! Nu, nu, nu. Hm?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar