torsdag 5 juli 2012

Semesterstrategi á la Minna del I

En dag kvar att jobba innan semestern. Fyra härliga veckor ligger framför mig och jag vet mycket väl att de kommer att flyga fram. Jag har en del planer på att besöka vänner och släkt runt om i Sverige, när jag åker var bestämmer vädret.

Förra sommaren var ingen hit för mig med maten (som ni kanske läste). Hetsätningsorgierna avlöste varandra, jag var deppig och kände mig ensam. En liten bit av mig är rädd för att det ska bli samma sak igen. Ändå känner jag mig mycket starkare i år än förra året. Mycket har hänt och jag har grundat med en toppenvecka av träning och bra mat. Alltid en bra förutsättning.

Jag mår bäst av fasta tider, regelbundna måltider och mycket träning. Så hoppas kunna hålla det även på semestern fast utan tvång och stress. Det blir en utmaning men jag tror att det är nyckeln till att må bra även då. En annan sak som jag lärde mig förra året är att jag behöver vara aktiv på semestern. Inte göra saker och flänga runt hela tiden men kanske inte vara ensam i längre perioder. Då går jag lätt ner mig för jag blir rastlös, känner mig ensam och blir understimulerad. Just att vara understimulerad var en av de saker jag lärde mig om mig själv förra året - när jag är understimulerad äter jag av ren tristess.

Så  i år ska jag försöka att ha lite mer struktur även om jag också ska slappa hemma några dagar. Men lilla bilen kan jag vara flexibel och känner mig fri på ett underbart sätt som jag inte gjorde förra sommaren. Har jag tråkigt kan jag bara åka iväg och träffa vänner eller familj. Självklart längtar jag efter en pojkvän under semestern men nu har jag inte det så då måste jag göra det bästa av det jag har nu. Uppskatta de som finns i mitt liv och inte sakna den person som inte gör det. Jag vet ju inte ens vem han är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar