lördag 7 juli 2012

Ta dagen som den kommer

Något konstigt har hänt. Jag vaknade med ett lugn som jag inte känt på länge. Känslan av att vilja göra saker jag tycker om - små saker - själv. Kände ingen oro för att det är lördag och jag inte har några planer. Jag har semester!

Gårdagskvällen bjöd på mer rosé än väntat när vi firade in semestern först hos en vän och sen ute. Ljummen kväll och jag satt i linne till klockan två på natten. Sommarkänslan kom äntligen. Dock blir det ingen löpning som var planerat. Ingen ide att springa bakis. Tar en lång PW lite senare och överlämnar löprundan till morgondagen :) Men vad gör väl det - jag har semester!

Nu ska jag se om det går nåt kul på tv eller sätta på en film. Mysa i mina gosiga myskläder och bara vara. Sen får vi se vad dagen bjuder på. Skulle vilja gå på bio eller åka och besöka familjen ikväll. Längesen jag verkligen längtade efter något, att inte allt är planerat och jag kan vakna och få känna efter vad jag VILL göra. Underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar