tisdag 17 juli 2012

Väckarkocka

Det är så lätt att det slår över. Med en väska full av träningskläder, proteinpulver och nötter åkte jag ut på landet. Med ambitionen att ta löpturer, promenader och styrketräna på tomten. Äta rätt och inte dras med i pappas snaskade. Efter en löptur, ett par proteindrinkar och några "nej tack" till fikat har jag lugnat mig lite.

Jag fikar, tar motionen i skogen i form av svamp- och blåbärsplockning och äter det som bjuds. Visst är det bra att undvika socker och att röra på sig men någon måtta får det vara. Det är semester på landet. Jag tittar på hur de "normala" (inte min sockertokige pappa) äter och gör likadant för att lära mig ett normalt ätande.

Är supertaggad inför höstens debut i gymmet med mitt nya styrkeprogram. Men allt har sin tid. Två och en halv veckas semester kvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar