tisdag 3 juli 2012

Bättre start

Morgonprommis imorse. Det är verkligen den bästa starten på dagen. Snälla påminn mig om det när jag gnäller. Hur som helst så var det klarblå himmel, varmt och stilla under mina 40 minuter. Gröten smakade extra gott efteråt och nu är jag hungrig igen. Gnager på en banana i väntan på att gå hem till uteplatsen på lunchen och äta tacos (nachos).

Försöker att varva ner inför semestern men idag hade jag bara en sån lust att ta tag i allt och fixa, fixa, fixa bort alla saker på listan innan semestern. Har ringt de jobbiga samtalen och energiskt tagit mig an de tråkiga uppgifterna så att de kan vändas till något bra. Det kommer bli en kraftansträngning nu tisdag och onsdag innan en viktig dag på nya jobbet på torsdag. Fredagen ska jag bara dedikera till att sortera papper, sätta in fakturor i pärmar, städa mailbox och skrivbord och koda bort telefon och mail inför semestern. Och gå hem tidigt. Längtar redan även om jag också vet att jag känner mig halv utanför jobbet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar