torsdag 25 augusti 2011

Affärslunch

Nu ska jag iväg på en affärslunch tillsammans med en kollega. Vi ska träffa ett annat företag som bett om detta möte och därför har de även bestämt restaurang. Jag har tittat igenom menyn och känner mig relativt lugn. En rostbiffsallad med (chili)coleslaw ska nog passa mig om jag ber om den neutral och tillsammans med lite olivolja.

Det kan verka tråkigt och ospontant men planering är A och O för att jag ska vara abstinent. Det är med hjälp av framförhållning som jag kan koppla av och vara närvarande i mötet och inte fokusera på maten.

Dock alltid en fara när jag äter med folk som inte känner till mina svårigheter. Vi hoppas att det går vägen :)

Uppdatering: Även om man planerar ska man veta att det alltid kan ske förändringar. Nu blev det inte sallad som jag hade tänkt, det blev bättre :) Laxfilé, skirat smör, pepparrot och sedan bad jag om en skål med grönsaker. Underbart gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar