torsdag 11 augusti 2011

Ärlighet varar längst

Om jag inte kan vara ärlig kommer jag inte att tillfriskna. Det är när jag ljuger för mig själv och tycker att det är "okej" att köpa en påse nötter, äta bär eller ta något extra som jag tar ett steg närmare ett återfall. Det som inte står på min matplan, det ska jag inte äta. Punkt. Men ack så svårt ibland... För visst kan jag tycka att det är bättra att mumsa på nötter istället för smågodis, då håller jag mig i alla fall borta från sockret. Men den är oärligheten i att göra avsteg och inte berätta det, gå utanför matplanen och börja dividera som gör att jag steg för steg förlorar kontrollen.

Idag har jag en bra dag och hoppas att den fortsätter så. Funderar på träning ikväll, annars blir det mys med en nya bok och en kopp te. Inga avsteg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar