tisdag 30 augusti 2011

Intensiva dagar med god mat

Det är intensiva dagar på jobbet nu. Snart får jag en ny kollega som ska läras upp och det känns roligt även om det kommer ta lite extra tid. Dessutom verkar det som att alla kommit in i normal-tankt efter semestern nu och allt rullar på. Dock märker jag en stor skillnad på mig själv. Jag stressar inte upp mig lika mycket nu när jag lämnar över min dag till Gud på morgonen, försöker släppa kontrollbehovet och vet att det löser sig på ett eller annat sätt. Undrar om kollegorna märker denna förändring?

Jag måste bara berätta om min underbara kvällsmat (tyvärr hann jag inte fota den innan den hamnade i magen). Snabbt, enkelt och supergott! Stekte en wrap av 1 ägg, 2 tsk fiberhusk, 3/4 dl vatten och 0,2 dl grädde. Samtidigt fick bacon puttra i pannan bredvid och till det hade jag i broccoli, rödlök, färskost med vitlök/örter-smak, grädde och creme fraiche + lite oregano. Lär röran sjuda lite innan jag vräkte över den på wrapen som jag sedan stängde och njöt. Abstinent mat kan vara himmelsk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar