måndag 15 augusti 2011

Dagens utmaning: kollegorna

Redan förra veckan var jag tillbaka på jobbet och det var skönt att komma tillbaka till bra rutiner, träning och matlådor. Vi var ett litet glatt gäng som jobbade tillsammans den första veckan och försökte behålla semesterkänslan.

Idag är resten av gänget på kontoret tillbaka. Det innebär en del utmaningar för mig. Det harklas, hostas och snörvlas. Och det handlar inte om förkylningar. De har olika tics för sig hela bunten. När man sitter  20 personer i ett kontorslandskap kan det vara väldigt påfrestande. Det stör mig ofta och innan jag började jobba med mig själv i 12-stegsprogrammet gjorde det mig galen. Nu försöker jag ta det med ro men vet inte hur jag någonsin ska komma över det egentligen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar