fredag 12 augusti 2011

Så god mat


Älskar att ha i cocktailtomater i maten just nu!
Tänk att jag får äta så god mat när jag är abstinent. Vill verkligen inte ha skräpet just nu och hoppas att det håller i sig.

Jobbar och lever i 12-stegsprogrammet mer nu. Ringer andra, ber att få lämna över, läser i litteraturen, äter på matplanen och försöker lyssna på kroppen (gick hem på lunchen och sov middag eftersom jag jag trött i kroppen). Känner sinnesro till och från, stressar upp mig ibland men då gäller det att stanna upp, lämna över, be om vägledning och släppa det som inte är i nuet. Ofta oroar jag mig över saker som ska hända om flera veckor. Det stjäl energi från mig i nuet och bara att släppa. Det går framåt men jag är ödmjuk, vet att jag kan falla när som helst om jag inte ser upp.

Idag har jag ätit

Frukost
2 stekta ägg, 2 msk smör och 25 g gurka. En kopp te med mjölk i.
Lunch
100 g supergoda färsbiffar, 100 g smörstekta haricots verts och 2,5 msk paprika/chili-kryddsmör.
Middag
100 g kyckling från grillen, 100 g ugnsrostade grönsaker (zuccini, cocktailtomater, rödlök och paprika), 2,5 msk kryddsmör (samma som lunch).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar