lördag 6 augusti 2011

Lata semesterdagar

Nu är det bara ett fåtal dagar kvar av mina fyra veckors semester. Det har varit lata matdagar. Vissa bra och andra mindre bra. Det har gått relativt bra men jag inser att tillståndet semester är väldigt annorlunda från vardagen. Jag behöver andra verktyg och kan inte släppa allt som andra kan. Maten måste stämma. Men en liten envis röst inom mig har sagt "det är ju ändå semester, du har hela hösten på dig att träna och äta rätt". Visst kanske det funkar så för vanliga människor men för oss sockerberoende är innebär den första tuggan tuggan katastrof. Sakta men säkert åt jag mig till isolering, ångest och dålig mage. Steg för steg tog jag mig ett återfall som jag länge förnekade eftersom det var ju semester.

Även om jag nu är tillbaka på banan igen ska det bli skönt med vardag på måndag. Matlådor, träningspass, promenader, bra tider och arbete. Kan låta skummt att längta till det men det är i vardagen jag finner de lyckligaste stunderna.


Lata sommardagar passar en räksallad bra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar