onsdag 17 augusti 2011

Omställningsbesvär - inte kul

Idag har jag ätit på min matplan och varit abstinent i en vecka. Efter en knackig semester med många fall är det skönt att vara tillbaka i vardagen och de rutiner som jag mår så bra av. Det går bra för mig och det känns inte svårt. Jag vill ju inte leva det där andra livet, det när jag är gift med hetsätningen och inte friheten.

Dock känner jag av en del omställningsbesvär eller kalla det abstinens från socker om du vill. Jag är trött och orkar inte lika mycket som vanligt, deg i hjärnan efter lunchen (fast jag inte äter kolhydrater) och under en power walk tror jag att jag ska avlida av anträgningen som i vanliga fall är pice of cake. Gillar inte heller att vara småirriterad och ha koncentrationssvårigheter...

Jag vet att det ger med sig, det är bara att hålla ut tills kroppen ställt om sig till fettdrift helt. Men det är inte kul vissa stunder på jobbet att försöka hålla god min och humöret uppe när jag bara vill lägga mig ner och sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar