fredag 19 augusti 2011

Jag kan inte styra allt

Min första viktiga läxa jag fick lära mig när jag gick med i OA var att det finns en kraft större än min egen och jag kan egentligen inte kontrollera något alls. Uppfriskande för ett kontrollfreak som jag. Jag köpte det direkt och det har varit så skönt att lämna över mina dag, mina problem och funderingar, ja hela mitt liv i guds händer (sådan jag uppfattar honom).

Jag har tidigare berättar om hur jag lämnar över min dag på väg till jobbet och i morse gjorde jag detsamma. Berättade för gud om mina planer och bad honom sedan vägleda mig och visa mig hur jag ska leva mitt liv, fullt medveten om att det inte alltid blir som just jag vill. Övar på att tycka att det kan bli bra ändå.

Inne på kontoret är allt som vanligt men när jag slår på datorn är mappen som jag har allt mitt arbete i tom. Jag ringer vår helpdesk men de kan inte hitta problemet och nu sitter jag här och väntar på att de ska återställa mappen med hjälp av den back up som sker varje natt (tack och lov att jag jobbar för ett stort företag med rutiner). Det är bara att hoppas att allt material som jag och mina kollegor hade där i går att få tillbaka.

Detta var inte alls enligt mina planer och jag ska säga att jag har ont i magen nu (kanske lite för nötterna i går med hihi?) men försöker att ta det lugnt. Allt är som det ska vara. Inget blir bättre för att jag hetar upp mig och stressar. Ska göra mig en kopp te och ringa ett OA-samtal tror jag.

2 kommentarer:

  1. Vad är ett OA samtal?

    SvaraRadera
  2. Ett OA-samtal är ett telefonsamtal till en person som är med i OA(http://www.oasverige.org/). Telefonnummer som jag har fått på telefonmöten eller när vi har träffats på "live-möten", till personer som också har problem med mat. Det fina med dessa samtal är att det inte behövs någon lång presentation eller förklaring, alla går igenom liknande saker och vet vad det handlar om. Jag säger bara: "Det här är Minna från OA, har du tid?" och sedan vad jag har på hjärtat. Om det så bara är att jag känner att jag behöver vända mig utåt och fråga hur någon annan mår.

    Gå gärna in på telefonmöte eller om det finns möten i din stad för att lära dig mer om OA.

    SvaraRadera