torsdag 18 augusti 2011

T som i HALT

Jag var trött. Men istället för att erkänna det och ta hand om den känslan, fråga mig vad jag behövde så inbillade jag min in i det längsta att jag skulle träna. Så blev det inte och istället var jag oförberedd inne i mataffären. Det gick ju bra sist funkar inte på oss matmissbrukare. Varje ny gång i en situation med mat kan vara en fälla och jag måste vara beredd. Ta fram mina verktyg. Använda dem och ta hand om mig själv.

En liten påse på 100 g resulterade i en större påse lösviktsnötter på 332 g. Ja det var kanske inte så bra men så länge det inte är socker är det ändå okej att falla dit ibland. Men vill inte att det ska hända för ofta.

Uppdatering: Idag mår jag som jag förtjänar. Uppblåst, fisig och irriterad på mitt snedsteg. Vi ska inte sträva efter fullständig perfektion, visst men så här vill jag inte må och bete mig. Det var inte värt det. Någonstans.

3 kommentarer:

  1. Känner igen det där :) men man får en ny chans att göra rätt varje efterföljande måltid. Föll med en lite påse cashewnötter, grädde och crème fraîche ( konstig kombo, jag vet (: ) för någon dag sedan. Mina svaga punkter är definitivt ensamhet och trött. Sköt om dig.
    Kram//Heidi

    SvaraRadera
  2. Ja idag mår jag som jag förtjänar... Uppblåst, fisig och irriterad. Inte värt det alls och inte alls kul men jag lär mig saker om mig själv och mitt beteende och behov hela tiden. Huvudsaken är väl att vi inte äter socker i alla fall, det är ett steg på vägen. Sen vill jag ju inte fortsätta med detta heller... Kämpa på, det är roligt att höra hur det går för dig :)

    Kram M

    SvaraRadera
  3. Håller med dig, man lär sig nya saker om sig själv konstant! Har också utvecklat ett kontrollbehov jag måste lära mig släppa. Allting står och faller inte med mig. Är envis, vägrar låta mitt beroende ta över mitt liv är kul att höra hur det går för dig också, håller alla tummar för dig och önskar dig en jättemysig helg :) en dag i taget! Kram och heja heja :D

    SvaraRadera