onsdag 21 mars 2012

Alla dessa val som kallas livet

Varje dag gör vi en massa val som påverkar hur vårt liv blir. Vad du ska äta, vem du ska träffa, hur du reagerar på saker, vad du lägger din tid på, hur mycket sömn, egentid och fritid du får. Allt påverkar varandra som en lång kedja. Det ena leder till det andra och det kan ibland göra mig rädd och stressad. Tänk om jag gör fel val?

Här är det viktigt att lyssna till din inre röst. Vad säger magkänslan och hur känns det efter att beslutet är fattat? Då brukar man veta om det var rätt eller inte. Just nu har jag behövt fatta en del beslut som inte känns allt för roliga men som troligen var rätt i slutändan. Prioritera programmet, maten och träningen framför vänner och roligheter. Kan kännas tufft men om jag inte satsar på att vara frisk kommer jag aldrig att kunna träffa mina vänner eller följa med på roliga saker så det är egentligen ett lätt val.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar