lördag 31 mars 2012

Lördagsmys för bästis

Ibland blir det inte som man tänkt sig. Dagen som skulle tillägnas min bästis B slutade i att vi som skulle uppvakta henne fick slut på energi och började känns oss mindre krya. Vi tre möttes upp för en runda på stan som följdes av lyxlunch med vin (inte för mig) och sen fortsatt shopping. Någonstans där började jag känna mig väldigt trött och matt. Efter några riktigt händelserika dagar då livet gått i 110 sa kroppen i från. Att ha gäster sova här och direkt efter att jag lämnat av dem rusa till andra vänner för en heldag var inte vad jag var sugen på. Jag behövde ladda om.

Gick hem och tog en eftermiddagstupplur men vaknade med huvudvärk och känner inte alls för den utekväll som är planerad. Förvånande är också att vår andra vän (vi är tre om denna dag) ringde nyss och inte heller mådde bra. Det blir en lugn middag hemma hos mig men det blir nog också bra även om det inte var så planerna var. Vad detta var meningen för vet bara Gud. Tackar för förstående vänner och en högre makt som ser efter mig.

Ikväll bjuder jag på det bästa och enklaste jag vet - plockmat. Stekt halloumi, avokadohalvor, cocktailtomater, minimorötter, gurkstavar, skagenröra, vitlöksbröd i ugn, grillade kycklingklubbor och frukt till efterrätt för den som vill ha. Vi med huvudvärk skippar vinet i kväll och sover tidigt. Önskar dig en fin lördagskväll.


Mys med gårdagens gäster. Te och frukt.


Busenkelt. Hokiefilé, grädde/creme fraiche, tomatpuré och sambal oelek i ugn. Servera med kokt broccoli.

Kvällen efterrätt :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar