onsdag 14 mars 2012

Tacksamhet är medicinen mot harm

Har känt harm mot en viss person i min omgivning ett tag nu. Det äter upp mig inifrån och får mig att må dåligt. Känner mig maktlös, bitter och arg. Inser nu att jag inte lämnat över situationen till Gud tillräckligt.

Jag börjar med att be om villighet att släppa kontrollen över situationen. Det kommer kanske inte bli som jag vill men allt är enligt Guds plan, det kan jag vara säker på. Det finns en mening, en läxa och ny erfarenhet bakom varje prövning som livet bjuder på. Jag kommer lära mig något av detta med, det kan jag vara säker på.

Så jag lämnade tidigare ikväll över situationen, relationen och framtiden till Gud. Nu när jag skulle gå och sova kom en sån enorm tacksamhet över mig. Jag har det väldigt bra och lever ett privilegierat liv. Varför känna harm och missnöje? Dags att ta till tankens kraft igen och fokusera på det positiva - det blir det som jag drar till mig.

Med tacksamhet i hjärtat är det nu dags att sova. Fortsätter att lämna över denna stenbumling till Gud imorgon igen. Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar