söndag 18 mars 2012

Fixeli-fix

Vad gör man när man vaknar klockan sju en söndag? Försöker somna om såklart, men om det inte går? Går upp och äter en härligt god frukost, läser lite i en bok, ber till Gud och fixar. Fixar mellis till i eftermiddag när vi ska fira mamma hos henne (och de andra äter tårta), stryker kläder till jobbveckan (skjortor i oändlighet), målar tånaglarna i vårkänslan rosa och plockar lite i lägenheten. Samtidigt står Nyhetsmorgon på i bakgrunden och jag ska snart ringa min sponsor. Inte en allt för tokig morgon ändå :)

Gårdagens löpning satt fint och idag känner jag mig stark i kroppen. Ska ta en power walk på förmiddagen idag innan jag tar tåget hem till familjen för att fira lilla mamma som fyllt år. Mycket familj denna helg och det känns för första gången på länge bra. Har haft ett komplicerat förhållande till min(a) familj(er) men med stegarbetet i OA händer det spännande grejer när jag kan vara ärlig, be om hjälp och uppskatta dem mer.

Mellis som ska ner i en burk och följa med hem till mamma i eftermiddag.

Träffande text på min nya favvokudde.

Nyhetsmorgon är mys för mig.

Fick en fin blomgrupp av pappa och styvmamma igår. Gulligt!

2 kommentarer:

  1. Jag har under några dagar läst igenom hela din blogg. Vilken spännande resa du är på och tack för att du delar med dig av den!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du uppskattar min blogg, det värmer i hjärtat :) Hur går det för dig?

      Radera