lördag 17 mars 2012

Jag bestämmer över min dag

Löptränade idag igen. Sprang längre än förr. Samma sträcka men längre löptid och mindre gåtid. Att springa är stort för mig eftersom jag har problem med fötterna och egentligen inte tyckt att löpning är min grej. Men så förra sommaren tyckte jag att det såg så skönt ut när löparna susade fram och bestämde mig för att prova. Fördelarna är att det går att utöva varsom, närsom och egentligen hur som (snabbat, långsamt, intervaller, långlopp). Jag gillar induviduell träning och därför passar löpning mig.
Är sugen på nya löparkläder. Eftersom jag är nybörjare har jag inte så mycket funktionella kläder "som andas" men det är ju såå dyrt! Aja, jag investerar i min hälsa så det är bara att ta fram kortet.

Efter träningen kom pappa och styvmamma över på lunch och allt gick bra. Jag bjöd på god sallad och de tog om så det var ett gott tecken även om pappa lämnade minimozzarellan på sin tallrik ;) Sen följde jag med dem på ett spontanbesök hos en annan släkting för lite fika. Något som jag skulle tyckt varit jättejobbigt för några månader sedan men som jag nu sa ja till utan att blinka. Något har hänt. Jag känner en ny frihet.

Kvällen spenderar jag självvalt hemma. Flera inbjudningar till "en drink på stan", "fest hos mig" och "dansa natten lång" fick stå tillbaka för en myskväll. Önskar dock att jag hade haft en mysig karl att gosa ner mig i soffan med en kväll som denna. Att vara ensam är inget måste, ville bara slappa. Men det kommer när jag är redo. Affirmerar på med "Jag är så glad att jag har träffat mannen i mitt liv" och hoppas att jag drar till mig det som jag fokuserar på ;)

Jag är ung och "borde" vara ute en lördagkväll men väljer att vara hemma. Inte med en godispåse, inte med en kille och inte som ett offer, utan helt själv roar jag mig med en kopp te, film och mys. Snart ska jag prata med min Elvis också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar