söndag 11 mars 2012

Allt kan inte vara perfekt hela tiden

Livet är rörigt, föränderligt och händelserikt. Det står aldrig still och en stor del av 12-stegsarbetet handlar om att lära sig hantera livet. För mig som perfektionist är det en utmaning att hitta sinnesro i en stökig lägenhet, tillsammans med personer som gör saker annorlunda eller då planer grusas. Idag har en tv-bänk ställt till det.

Den nystädade lägenheten förvandlades till ett frigolitinferno, små bitar överallt! Dessutom skruvade jag ihop bänken fel och fick börja om. Till slut står den nu monterad och klar i alla fall. Flytten av tv och högtalare tar jag i morgon. Tålamodet är nog prövat för idag.

Så här i efterhand kan jag se att jag jagade upp mig lite väl mycket. Men jag är less på att leva i kaos, frigolit och damm. Tar fram dammsugaren imorgon och inser åter igen att jag trivs bäst i ett rent hem. Det vet jag inte om det någonsin kommer att försvinna - oavsett hur mycket jag jobbar på i 12-stegsprogrammet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar