onsdag 7 mars 2012

Mentala modeller, vänsterkolumn och slutsatsstegen

Går kurs på jobbet och där får vi lära oss att utmana våra tankesätt och förutfattade meningar. Vi lär oss tänka ett steg längre, se hur andra ser på oss och lär oss coacha andra. Väldigt lärorikt. Tänkte faktiskt lite på OA när jag satt där, upplägget som vi har med sponsor och sponsee är väldigt likt det som vi lär oss om konsultation, coaching och att utmana mentala modeller. Ett underbart gäng är det i alla fall och jag känner lite sorg inför att vi inte kommer att ses mer. Inte på samma öppna och ärliga sätt i alla fall. Men vem vet, kanske kommer någon av dem att bli min vän i framtiden?

Eftersom att jag går kurs 8-17.30 varje dag äter vi mycket tillsammans. Förmiddagsfika, lunch och eftermiddagsfika. Allt går jättebra tycker jag. Och skulle det mot förmodan vara någon som undrar något så har vi ett sånt bra klimat i gruppen eftersom att vi pratar om så mycket personliga saker att det inte skulle vara någon fara att öppna mig. Önskar att vi hade samma klimat på min avdelning där vi jobbar. Troligen skulle hela min avdelning må bra av att gå denna kurs tillsammans för att släppa på tyglarna.

Jag har trots min förkylning haft en sådan energi dessa dagar och det är jag så tacksam för. Imorgon ska jag prova mig på ett Body Pump-pass och hoppas kroppen tillåter, det är ju så kul att jag inte kan hålla mig borta längre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar