måndag 5 mars 2012

Extra vänlig idag

När jag och min Elvis går igenom dagen på kvällen ska jag bland annat reflektera om jag varit vänlig och kärleksfull under dagen. Det är inte alltid jag kan svara ja på den frågan, ibland är jag självupptagen och ser inte mina medmänniskor. Idag har varit en sån dag då det är lätt att vara vänlig och kärleksfull. Vår chef påminde om det på morgonmötet också. En dag då jag uppskattar människor runt om mig och vill ge tillbaka.

På tåget till Stockholm satt jag bredvid en trevlig tjej som jag pratade med och sen tog sällskap med en bit. Något så litet som ändå piggar upp. Att le lite extra till dem jag möter har jag också praktiserat. Och att rikta dem uppmärksamhet istället för att gå i min värld. Prova så får du se att det händer häftiga saker!

Innan jag hoppade på tåget hem skalade jag ett ägg där jag stod på perrongen. Det var dags för mellis och jag skiter i om nån tittar. Det har jag lärt mig genom OA.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar