söndag 1 april 2012

En bra start på dagen

Eftersom det inte blev några utsvängningar igår kväll så vaknade jag tidigt och bestämde mig för att ge mig ut på en power walk innan frukost. Brukar inte vilja det eftersom jag alltid är så hungrig när jag vaknar men stärkt efter den fina rundan i Jönköping med syster förra helgen var jag sugen. Minus fyra grader visade termometern och jag tog lager på lager, mössa och vantar. Efter några några minuters prommis tänkte jag att jag skulle löpa lite lätt, det kunde ju vara skönt. Och vipps var jag hemma igen. Utan att jag märkt det hade fem km passerat. Har aldrig varit med om att det varit så skönt att löpa - ensam på vägarna, solen som gick upp och lagom varmt ute. På slutet började mina problemfötter göra sig påminnda så nu ska jag boka in en tid hos en ortoped för att utreda dem en gång för alla så att jag kan fortsätta på den väg jag har slagit in på.

Frukosten smakar aldrig så gott som efter en motionsrunda :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar