måndag 16 april 2012

Nya matplanen är här!

Bovete, quinoa, råris, frukt, havregryn, rotfrukter, surdegsbröd och frön/nötter är nyheter i min kost. Fettmängden har minskat, protein ökat, kolhydrater tillagt och grönsaker ungefär detsamma. Min tidigare matplan var utformad för träning 1 gång i veckan och nu tränar jag 4-5 ggr/veckan. Det säger sig själv att jag behöver mer mat och detta känns så rätt!!!!

Så imorgon blir det havre/bovetegröt med skivad banan, nötkross och mjölk. Till det ett kokt ägg och en kopp te med mjölk. Mums! Innan frukost 30 min lugn löpning :) Ser redan fram emot att vakna upp hehe.

Nu gäller det att bli vän med den nya maten och hitta på goda recept. En ny värld öppnar sig eftersom det blir lättare att äta ute/borta i och med att kolhydrater kommer in och en del fett försvinner. Mmm smoothies ska jag göra kom jag på!! Kesella, yoghurt, mjölk, frukt och bär.


Kiwi - en del av den nya maten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar