lördag 28 april 2012

Har mina funderingar...

De senaste 14 månaderna i OA har varit precis vad jag behövt. Hjälp att prata om mina problem, äta på en matplan, lära mig att jag inte kan kontrollera allt och alla (inget egentligen) och lära mig att leva på nytt. Jag är evigt tacksam för allt som jag har fått.

För ett år sedan hade jag aldrig klarat att börja äta mer kolhydrater och vara mindre strikt med matplanering, råvaror och mängder. Men nu går det bra. Provar mina vingar och inser att jag klarar mer än jag tror. Det får mig att fundera...

På måndag är det sista april och jag ska på stort traditionellt firande i Uppsala (tionde året nu!). Förra året ställde jag in i sista sekund för att det kändes så jobbigt med maten. Var, när, vad skulle vi äta? Många tjejer i samma lägenhet, anpassa mig efter andras rutiner, ja det blev helt enkelt övermäktigt för mig så jag stannade hemma.

Det känns fortfarande läskigt att vara borta ett vilt spontant dygn men i år tror jag att jag är bättre rustad för det. Kul ska det bli i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar