torsdag 26 april 2012

Regn hos mig

Har ni också regnrusk hos er? Det känns lite skönt för då kan jag jobba länge och sen gå och träna med gott samvete. När solen lyser längtar jag bara ut och då blir det mindre jobbdiciplin och inneträning. Har precis tryckt i mit ett ägg och en banan som mellis innan träningen. Och en kopp äckligt kaffe som behövdes efter ett möte som gjorde mig deppig.

Det värsta jag vet är att gå från möten med känslan av att vara ensam om alla uppgifter som ska göras. Att inte ha hjälp och stöd från arbetskompisar för att alla har så mycket att göra. vad är det med världen nu för tiden? Alla bara springer på alla bollar, stressar på jobbet och så finns det människor som är arbetslösa och som gladeligen skulle komma in och ge oss överstressade personer en hjälpande hand. Det är lite snefördelning.

Blev sugen på Flygande Jacob nu och ska nog plocka upp en grillad kyckling på vägen hem från träningen. Det är så enkelt att göra och så gott med blomkålsris. Trots att jag nu börjat äta kolhydrater väljer jag hellre blomkålsris framför råris. Jag har inte saknat ris, potatis, pasta och bröd alls under min LCHF. Visst är det kul att kunna lägga in lite mer "vanlig" mat nu men ärligt talat så är det godare med gräddsås än quinoa ;)

Shirley Clamp – Regn hos mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar