torsdag 12 april 2012

Vinden har vänt

På väg upp efter ett par dagar i mörker. Ibland blir det så och jag måste nog lära mig att leva med att vissa perioder går jag under isen, för att sedan ha riktigt bra perioder. Jag är ingen lagom-människa och kommer heller aldirg att bli. Det är lika bra att inse det. Det finns inget med mig som är medelmåttigt och det jag gör är heller aldrig medelmåttigt - det är antingen kasst eller fantastiskt. Sällan är jag en i mängden eller inte har en åsikt om något. Ofta vem folk vem jag är eller så ser jag till att det blir så. För att sedan dra mig undan ett tag och grunna lite på livet och komma underfund med vad jag vill. Ställa in och rensa i kalendern. Av och på.

Efter ett par dagar utan träning och med lite sämre mat så är jag nu sugen på att riva av ett svettigt body pump-pass ikväll och laga matlådor så att frysen blir full. Efter regn kommer solsken. Även så med vädret utanför. Efter ett par dagar med pissigt väder som ger noll energi kom i dag solen och med den en spännande workshop på jobbet, lunch med en ny bekant och ett mycket välbehövligt samtal med min närmsta chef (annars hade jag nog slutat efter hur det har varit den senaste veckan).

Jag brottas lite just nu med om jag ska lyssna på min magkänsla eller om jag ska göra det som man "ska". Jag väljer magen eftersom det inte ska finnas några måsten i livet - det är jag alldeles för ung för som en vän sa här om dagen ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar