måndag 23 april 2012

Min vision - The Secret

Nu har jag sett den, filmen The Secret, och ska se den om och om igen när jag behöver kraft. Gjorde genast upp en vision om mitt liv, min träning och mitt jobb. Tänkte dela den första med er.

"Tidig morgon i mitt underbara liv
Jag smyger upp tidigt denna måndagsmorgon. Brunbrända ben, vita hotpants och ett vitt linne är allt jag har på mig, jag trivs med min kropp. Vill inte väcka min prins som sover i rummet intill så jag stänger dörren och sätter telefonen på ljudlös. Börjar fixa med frukosten, äggröra, te, grovt bröd med skinka, salami och grönsaker. Som så många mornar ringer telefonen och jag stoppar i snäckan i örat. Jobbet. Samtidigt som jag vant fixar äggröran och hanterar jobbsamtalet kommer min nyvakna prins upp och lägger armarna om min mage för att ge mig en kram. Jag ler och ger honom en ljudlös puss. Jag har en lägenhet som jag inrett efter eget tycke och smak, ett jobb som jag känner passion inför, en man som älskar mig och en kropp som jag trivs med. Jag är lycklig med mitt liv. "

Saken är den att det du tänker på drar du till dig. Negativt som positivt. Men det räcker inte med att tänka på hur underbart det skulle vara att vara rik, smal, ha ett bra förhållande, ett nytt jobb eller den där läckra bilen, du måste föreställa dig känslan som du skulle ha om du hade allt det där. Tänk dig att du nu sitter i din nya bil och trycker ner gasen och backar ut från parkeringen. Hur känns det? Behåll den känslan och återkom till den flera gånger om dagen. Det är då det börjar hända saker. Paralellt med detta ska du vara tacksam för det du har - då drar du till dig mer av det positiva.

3 kommentarer:

  1. Det känns som om jag också borde läsa den boken och se filmen. Dom verkar verkligen bra :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör det! Det är mer en dokumentär där olika människor berättar om hur det funkar och kommer med exempel. Såg att den fanns på bibblan i min stad, kolla om du hittar den där också, då är det ju gratis också :)

      Radera
    2. Jag ska absolut kolla upp om den finns! Finns inget bättre än inspirerande filmer och böcker :)

      Radera