tisdag 17 april 2012

Bra grejer

Har tipsat om Maria Helanders blogg förr men kan inte låta bli att länka er till detta underbara inlägg. Du är inte en känsla, du har en känsla, skriver hon. Det är så sant. Ofta förvirras jag av mina känslor och tror att bara för att jag känner mig värdelös och ful så är jag det. Det är jag inte alls! Det är bara så jag känner i stunden och i nästa stund kanske jag känner mig vacker och stark. Känslor kommer och går, det viktiga är att inte gå in i dem utan att titta på dem, utan att döma, och sedan välja om du ska agera på dem eller släppa det.

Så bara för att jag upplever något på ett visst sätt behöver inte verkligheten se ut så. Därför hjälper det mig mycket att bolla saker med andra människor för att få lite perspektiv på livet. Det värsta jag kan göra är att isolera mig när jag mår dåligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar