onsdag 4 april 2012

Njuter av mitt eget sällskap

Vet ni, det är okej att vara själv och att vilja vara själv. Just nu är jag inne i en period då jag njuter av mitt eget sällskap. Jag känner mig inte ensam, jag gillar bara att umgås mer med mig själv nu. Sen kommer det tider då jag är sjukt rastlös och vill ha folk runt om mig hela tiden. Men nu vill jag ta tid för mig själv att njuta av den nya lägenheten, lilla bilen och den frihet som den ger, att maten känns bra och jag äter det som jag mår bra av och ta tid till att träna - det som min kropp mår så bra av. Då får andra saker stå tillbaka.

Vänner, familj och jobb är självklart viktiga för mig med. Utan det skulle jag inte ha något liv men just nu väljer jag hellre en kväll på träningslokalen än en dejt med en vän. Eller hellre en kväll framför tv:n med te, filt och favvoiprogram än en middag med familjen. Och det är okej. Jag lär mig just nu att inget jag gör, tänker eller tycker är fel. Det finns vissa beslut som är mindre bra men att klanka ner på mig själv kommer inte att göra mig lyckligare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar