onsdag 25 april 2012

Ensam morgon

Tidiga morgnar får mig att känna mig ensam. Det är tyst och mörkt ute. Kroppen vill inte riktigt samarbeta, går mer på autopilot. Musiken påverkar mina känslor. Jag känner ensamhet och vill bara gråta. Men det kan jag inte göra för i dag är det kvartalsrapport på företaget och jag ska vara där om 10 minuter.

Det här med ensamhet, ledsamhet och kärlek är nig världens svåraste nöt att knäcka. Varför kan vi inte bara älska varandra? Träffa någon och så är det klart? Men det är ju sällan enkelt att leva med någon heller ;)

Jag tror att jag kommer behöva leva ensam tills jag finner ro i att vara själv, är stark nog att inte påverkas (för mycket) av omgivningen och kan älska mig själv fullt ut för allt jag är. Gud sätter mig på prov för mitt eget bästa och när jag är redo kommer han att stå där, min prins.

Nu tar jag mina matlådor med dagens mat och går till jobbet. Råris, korvstroganoff, paprika och ett ägg till mellis i eftermiddag. Ha en fin dag allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar