onsdag 18 april 2012

You spinn my head round round

Kl.15: Peppad inför kvällens spinningpass. En kopp kaffe och möte.

Kl.16.30: Äter mitt ägg och är lite trött efter mötet som förde med sig livliga diskussioner.

Kl.17.30: Packar ihop på jobbet och beger mig till gymmet. Inte så pepp alls längre. Tänker att det blir nog bra ändå.

Kl.18.00: Spinningen sätter igång och första låten är okej, vad andra låten bestämmer jag mig för att inte gå på spinning mer, det är inte min grej.

Kl.18.15: Jag är inne i träningen, svetten rinner och flåset är på max. Lite kul är det ändå....

Kl. 18.30: "Är ni med?!", skriker spinnledaren. "Jaaaa!!!", hör jag mig själv vråla. Vad hände med aldrig mer spinning, jag segar mig igenom detta pass så är det bra sen?

Kl.18.40: Sista låtarna tar jag i för kung och fosterland. Det finns inga gränser för hur svettig och flåsig jag är men man I feel good! Sista låten är en favvo från body pumpen och ingenting kan stoppa mig nu.

Kl.18.50: Passet är slut och jag är så nöjd, glad och lugn. Stretch oh hem och fylla på med mat.

Träning ger mig energi. Dagar då jag är trött och slut när jag går från jobbet är farliga. Då kan det hända att jag måste "unna" mig nåt och det ena leder till det andra. Träningen hjälper mig att bli lika slut i kroppen som jag är i huvudet efter en jobbdag och på något sätt hamnat jag då på noll och får massa energi. Fråga mig inte hur men jag älskar det.

1 kommentar:

  1. Åhh, älska spinning. Eller i alla fall känslan efter den när man går med ett svettigt leende därifrån.

    Bra kämpat. :)

    SvaraRadera