tisdag 10 april 2012

I can not make you love me

Är glad för att jag fått tillbaka en kär vän i helgen. Efter en liten fnurra på tråden känns det bra igen :) Vänskap mellan en tjej och en kille kan vara lite svårt ibland och ofta måste man komma till ett vägskäl där man bestämmer om man bara ska vara vänner eller om det finns nåt mer där. Han ville satsa men jag ville inte. Vi bröt men nu är vi på väg tillbaka till vänskapen igen, vilket glädjer mig, speciellt eftersom det är en OA-vän.

Stärkt av vårt fina samtal tänkte jag Att jag kanske var stark nog att ringa N. Men nej, där är det mitt hjärta som vill mer och tills glöden slocknat kan vi inte vara vänner. Trots att känslor och kärlek kan vara meckigt och svårt är jag så tacksam för all kärlek jag har fått ge och fått tillbaka. En dag står han där, min prins, men tills dess övar jag mig på att bli mitt bästa jag så att jag inte tappar bort mig själv i vår relation, som det så lätt blir när man blir kär.

Bonnie Raitt – I Can't Make You Love Me

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar