söndag 22 april 2012

Ingen idé att fly

Att fly från känslor och kärlek löser inga problem. Att fylla sitt liv till bredden för att man är rädd för ensamheten eller att ständigt vara uppbokad för att slippa möta sina innersta tankar. Inte heller det kommer göra dig lycklig. Men vi känner alla någon som lever på det sättet. Var slutar det?

I perioder har jag varit denna person för att slippa känna, slippa bli sårad och inte hantera det jobbiga. Men den känslomänniska jag är kommer känslorna alltid ikapp mig rätt fort. Förnekelse är inte riktigt min grej. När jag nu ser detta beteende hos en person i mitt liv blir det väldigt tydligt för mig att jag inte vill leva mitt liv på det sättet.

Du kan välja hur du vill se på en oplanerad fredagskväll. Som en fruktansvärt ensam kväll, en behövlig stund för dig själv eller kanske som ett oskrivet blad? En kväll där allt kan hända. Om du ständigt är uppbokad finns det ju ingen plats för spontanitet och nya saker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar