torsdag 5 april 2012

Viktigare än någonsin

För att jag ska må bra och leva abstinent krävs att jag tar tag i saker på en gång. Inte låta något ligga och gro, ingen oro får slå rot och ingen irritation bli för stor. Då faller jag. Måste påminna mig om detta om och om igen. Det är viktigare än någonsin. Jag känner nu att det är för mycket som har samlats på hög.

Det har varit mycket med nytt jobb, ny lägenhet och nu ny bil. Ekonomin är i botten om man säger så men jag börjar äntligen komma upp med huvudet över vattenytan. Nu tänker jag njuta av det nya ansvaret, den fina lägenheten och den nya friheten i form av lill-bilen. Det är dags att skörda det som jag sått. Under påsken kommer jag troligen också att få min nya matplan :)

Idag tog jag bilen till shoppingcentret och handlade det sista. Lampa till vardagsrumsbord, köksklocka, ramar, blomma, duk, ljus, lysrör, sopborste och sladdar. Utemöbler räckte de sista pengarna inte till men det blev i alla fall två caféstolar (hade ett litet bord sedan innan som får duga) och två prydnadskuddar för 19 kr styck på Hemtex rea som får agera stolsdyna. Nu får det vara nog. Nu är hemmet klart. Imorgon kommer foto-pappa hit med tavor också. Nu ska jag bo in mig och njuta. Att vara pank känns nästan som en befrielse efter alla inköpslistor, tusenlappar och sömnlösa nätter som avverkats de senaste tre månaderna.

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack :) Känns skönt att ha stöd på vägen, så glad för er läsare! Glad påsk på dig!

      Radera