tisdag 3 april 2012

Tunga steg

Hm, ni vet den där veckan i månaden som inte är så trevlig. Den har jag nu och blir lite hormonstinn och slö. Tappar motivation för träning och aktivitet och vill bara vara hemma och mysa och fixa. Som om jag får en lobotomi för jag känner inte igen mig själv. Åkte i alla fall och köpte en dvd i söndags (med nya bilen) och skippade träningen igår så det blev mys för hela slanten. Helst skulle jag vilja skippa jobbet dagar som dessa också men det går ju inte. Heja påskledighet, snart är du här!

Idag känns det lite bättre även om stegen är tunga. Vet mycket väl att fysisk aktivitet är det bästa för mig i dessa lägen även om det inte känns så. Av det slappnar kroppen av och sinnet känns lättare. Så idag får det bli någon form av träning efter jobbet och en kombinerad prommis/ärendetur på stan med löpskor under lunchen. Annars handlar det dessa dagar om att vara extra snäll mot mig själv. Ta pauser på jobbet, inte lägga i den högsta växeln och lyssna på kroppen. Än har jag inte riktigt lärt mig hur jag ska hantera denna vecka fast på bästa den kommit en gång i månaden i sjutton år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar