torsdag 12 april 2012

Mellis på jobbet

Nu gör vi en snabbcheck här. Äter ni mellanmål på jobbet? I så fall, vad äter ni då? I min nya matplan kommer jag att få mellanmål och det har jag inte haft förr. Tycker det är smidigt att inte ha det samtidigt som jag förstår att det är bra för mig när jag tränar mycket.

Vi fikar klockan 14.30 på jobbet, kanske vid 15 någon dag. Men jag ska inte äta mitt mellis förrän runt 16-tiden så det rimmar illa. Någon som har erfarenhet här? Äta vid skrivbordet i kontorslandskapet? Gå undan och äta i fikarummet ändå? What to do?

Förmiddagen är enklare. Frukt finns på jobbet jämt och i mitt skåp har jag en liten burk med nötter, det är ett bra mellis på förmiddagen och kan intas antingen vid fikat 9.30 (om jag inte har möten förstås) eller vid skrivbordet lite senare beroende på när jag kan gå på lunch.

2 kommentarer:

  1. Oj, jag blir lite (mkt) förvånad att du får mellanmål när du klarat dig bra utan tidigare. Fler måltider ökar risken för besatthet (mer fokus kring mat, mer kontakt med mat). Kan du inte få ett speciellt träningsmål istället??

    Kl 16 är ju en annorlunda tid, ja. Om du redan har tagit fikapaus (utan att äta) när de andra gjorde det så skulle jag sitta och äta vid min plats, annars tar du ju dubbla raster vilket kan sticka i ögonen på vissa. Jag jobbar i kontorslandskap. Fråga de som sitter närmast om det är ok att du äter där, en del kanske störs av lukter och smaskande. :) Är det inte ok får du väl gå ut i fikarummet istället ändå.

    VAD du ska äta beror ju på din matplan. Kokta ägg regerar (men inte luktmässigt!!!), keso om du äter mejeriprodukter, nötter om du tål (knaper-knaper, det låter), kalla rester från lunchen (godare än vad man kan tro, men kan också lukta)...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina mellis-tips! Ska prova mig fram och se vilket som passar mig bäst.

      Radera