fredag 2 december 2011

Bra webbsida

Om du inte har tittat in hos Bitten så gör det. Inspirerande läsning och lättläst fakta om sockerberoende. Blir sugen på att gå en kurs hos henne.

Har självklart läst "Sockerbomben - i din hjärna; bli fri från sockerberoende"  och den öppnade verkligen ögonen på mig. Det var då jag insåg att jag har en allvarlig sjukdom och efter det sökte jag hjälp hos OA. Jag kan inte hantera socker och inte heller kunde jag hantera mitt liv. Maten, sockret och kontrollbehovet hade tagit över. Varje dag var en kamp och jag ville ta semester från mig själv. Men det går ju inte så jag bad om hjälp och hjälp har jag verkligen fått.

Men OA är matmissbrukare som hjälper varandra. Vi är inga proffs och vi tar inte betalt. Det innebär att vår tid är begränsad och vi har inte alla svar men tillsammans kan vi tillfriskna. Att hjälpa någon annan ut matmissbrukets käftar hjälper även min i min väg till tillfrisknande. Konstigt hur det fungerar men jag kan bara ge det som jag har fått och det jag har fått växer om jag delar det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar