lördag 3 december 2011

Dubbla känslor

Surfar på Åses sida 56kilo.se och hittar en massa recept som jag vill baka. Bröd, bakverk och pannkakor. Känns som att jag med de nya mjölsorterna (kokosnötsmjöl och mandelmjöl) kan få till bättre och godare, näst intill "vanlig" mat. Det känns kul. Jag som alltid älskat att baka och laga mat känner att jag börjar hitta tillbaka till det. Mindre ångest kring mat och mer kärlek.

Ikväll känns det dock dubbelt. Ställde precis in en myskväll med vänner eftersom jag inte kände mig bekväm med att det skulle fikas med glögg och lussebullar. En vän och resten ytliga bekanta. Det var mer än jag klarar av just nu. Valde att stanna hemma istället och det känns helt okej.

Om jag kommer att känna mig säkrare i framtiden vet jag inte, men jag tror det. För varje månad tar jag för mig mer och mer och står för mina val allt mer. Men vissa situationer skrämmer fortfarande. Jobbsammanhang och ytliga bekanta är svårast. Tar en dag i taget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar