torsdag 1 december 2011

Upptagen vecka

Otroligt mycket jobb just nu. Försöker hinna med träning och vänner - det som får mig att må bra. Viktigast är så klart att jag är abstinent. Alltså är matplanering A och O även om det är mycket. Det finns ingen ursäkt att inte ta hand om sig. Om jag mår dåligt så kan jag inte vara till nytta för mina nära och kära heller så att tänka att man är självisk är fel. Det är tvärtom. Om du mår bra kan du sprida det. Så ta ansvar för maten. Gör en matsedel och ska du äta ute planera med mellanmål och bra ställen. Då kan du fokusera på sällskapet.

Idag åt jag en räkmacka (lämnade brödet så klart) på Centralen med en vän. Kanske inte vad man tror är ett bra ställe att äta nyttigt eller vill ha det mysligt och lugnt. Men tiden var knapp och jag ville träffa min vän. Så jag lämnade över, såg mina möjligheter och handlade. Och det blev hur bra som helst! Det är sällan som det inte finns något för mig att äta, trots att jag äter LCHF. Och litar man på människors godhet kan säkert någon bakom disken slänga ihop något efter dina önskemål annars :)

Jag märker en skillnad på hur jag beter mig när det är mycket. Går inte in i stress. Försöker inte påverka sena tåg, flyttade möten och kollegor som gör fel. Då orkar jag veckor som dessa. Hur gör du för att klara stressiga perioder? Vad har du för knep? Dela gärna!

Imorgon ska jag hämta mitt kokosnötsmjöl från LCHF-butiken och om tiden tillåter provbaka nästa vecka. Känns så kul! Hur gör du med julbaket?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar