fredag 16 december 2011

Rastlöshet triggar

Kan du få sug av rastlöshet? Det får jag. En obokad fredagseftermiddag kan få mig att falla pladask. Så mycket längtan, drömmar och förhoppningar som bara hopar sig inom mig. Finns det ingen där att ta emot mig då så faller jag lätt. I alla fall har det varit mer en regel än undantag förr.

Nu har jag verktyg från 12 stegsprogrammet som gör att jag sitter hemma, lugnt och fint i min soffa, och kollar på min favvoserie. Kanske ska jag ut och ta ett glas (Loka/lime) med vänner senare och om inte så är det lugnt. Sitta lugnt i båten så går känslorna över. Det är alltid som mörkast före gryningen, kom ihåg det när det känns som att bröstkorgen ska sprängas av ånget eller magen knyter sig av oro. Det är bara känslor, inte verkligheten. Känslor går över och då kommer du att kunna se hur verkligheten egentligen ser ut.

En kopp te och tända ljus fungerar jättebra för mig just nu när jag får sug. Ber sinnesrobönen och lugnar mig lite. Kanske ringer ett samtal men framför allt låter jag känslostormen ebba ut. Det är inte på riktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar