lördag 10 december 2011

Det blir aldrig som man tänkt sig

Kan vi en gång för alla enas om att vi inte kan kontrollera våra liv och människorna i det? Saker sker liksom ändå. Och det behöver inte vara negativt. Det gäller bara att lära sig att göra det bästa av varje sak som sker. Det är då vi finner riktig lycka och sinnesro.

Min kära vän kom hit igår kväll och vi hade det mysigt men han åkte hem redan idag för att vi båda kände att det blev mycket känslor som vi behövde smälta. Det känns bra att ha provat nu eftersom det har legat i luften länge men jag tror inte att det är vad som är bäst för mig just nu. Vänskap är nog allt jag vill ha i det här fallet. Men det är bättre att ha provat så att man vet än att vara rädd för att leva.

Nästa tvist var att mitt ex som jag gjorde min gottgörelse till i torsdags ringde idag och ville ses över en fika eftersom han var i stan. Sagt och gjort shoppade vi julklappar ihop och tog sen en kaffe. Vet inte vad för relation vi kommer att ha nu, om ens någon men det kändes både bra och lite vemodigt. Vad finns där, vad vill vi och kan vi vara vänner? Det får framtiden utvisa.

Nu sitter och hemma själv och behöver landa i alla känslor. Tänt ljus, ska diska och kanske möta upp vänner på stan eller så blir det en lugn hemmakväll. Vad hittar du på ikväll och håller du dig borta från lördagsgodiset?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar